jmolenaar.reismee.nl

Einde D.C.

Washington zit er al weer bijna op. Morgen spullen pakken en dan op naar Seattle!

Afgelopen twee dagen Hadden we 's ochtends wat tijd in D.C. We werden rond 9:00 na een ontbijtje in een in de buurt gelegen motel door de bus bij de national mall afgezet. De national mall - voor die genen die het net als ik niet wisten - is een park met als centrum het national monument (de basilisk, zie foto's) en aan zijn zijdes het witte huis, het capitool en het lincoln monument. Ook liggen rond dit gebied talloze museums zoals het american indian museum en het national air and space museum. Deze musea zijn gratis toegankelijk dus hebben we hier en daar een kijkje genomen. Aan de donaties die dan gebruikelijk zijn hebben we (Nederlanders als we zijn) voor het gemak maar niet gehouden. Het viel me wel op dat na zo'n ochtend slenteren mijn benen wel kapot waren (de afstanden zijn niet mals). Ik was blij toen ik weer dus bus in stapte.

's Middags was het tijd voor de bedrijfsbezoeken. Die van dinsdag was de kortste tot nu toe. Na een promopraatje van anderhalfuur bij het NCAC was het toch wel de bedoeling dat we weer vertrokken. Er was gerekend op een bezoek van 4 uur maar gelukkig stond de buschauffeur al weer paraat om ons weer naar het centrum te brengen.
Vandaag gingen we naar het Naval Research Laboratory. Alle extra beveiliging die ze hadden getroffen (nieuw 'security protocol' voor onze grote groep, camera's mochten niet mee, passpoortcontrole) bleken vrij nutteloos want echt veel nieuws was er niet te zien. Het ging vooral om motiontracking en verschillende besturings methodes om in een virtuele wereld rond te lopen. Het valt me tegen hoe druk het hier is, er was de eerste dag bijna geen kip te bekennen op de straten van DC. Misschien ben ik iets te veel New York gewend.

Enfin, tijd om te slapen.

Jordy

Reacties

Reacties

Oma

Via Linda geniet ik met je mee, in die wondere wereld Amerika. Voelde je je niet klein tussen al die wolkenkrabbers in New York ? Het lijkt mij dat je alles door een enorm vergrootglas ziet. Door het verslag en de foto's reis ik een beetje met je mee. Groetjes vanuit een zonnig en zoel Beverwijk. groetjes van Oma.

Linda

Zoals je inmiddels wel begrepen hebt, leest Oma via de gewone post lekker mee. Zo kan ze je avonturen volgen. Ze was reuze benieuwd namelijk.
Jullie hebben echt volle dagen, dan is een keertje buiten gezet worden na 1,5uur niet echt erg lijkt mij ....
Gelukkig zorg je goed voor jezelf (ahum) en eten jullie volgens de regel : Landswijs, landseer, lekker veel fastfood. enjoy !! groetjes van je tante

Dirk-Jan

Zo, toch maar eens die blog van je opgezocht! Mooi werk, zo te lezen, daar!

Goed om te zien dat de laatste blog alweer van 4 dagen geleden dateert, je zult je wel vermaken in al die onveilige buurten ;)

Groeten, DJ

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!