jmolenaar.reismee.nl

Back to SF

Zooo, de verlening is begonnen. We zijn onderhand alweer in San Francisco aanbeland maar hebben voor we L.A. verlieten nog even Universal Studios meegepakt. Omdat het alweer bijna Halloween is was er de mogelijkheid om voor $5 meer een day+night ticket te krijgen om 's nachts ook toegang te krijgen, wanneer het hele park omgebouwd is tot een griezelfestijn. Dit hebben we dan ook gedaan en we hebben ons zeker de eerste paar minuten de stuipen op het lijf laten jagen, al moet gezegd worden dat effect al snel vergaat. Wat wel weer creepy was was een walk-through-maze geheel in de stijl van de Saw films waar acteurs de meest gruwelijke handelingen uitvoerden (eigen arm eraf zagen) en ondertussen vanachter hoekjes en deuren andere griezels tevoorschijn sprongen.

De volgende dag was het tijd om een stukje te rijden. Over de highway 1, die langs de kust aan de pacific gaat. Bestemming: Hearst Castle, halverwege San Francisco. Na eerst wat ontbijt en lunch ingeslagen te hebben sprongen we iets na negenen in een zonnig L.A. in de auto. Half drie kwamen we bij een mistig Hearst Castle aan. Dit kasteel is laten bouwen door een rijke Amerikaan die inspiratie uit allerlei europese stijlen heeft gehaald en is een plek waar vele beroemdheden te gast zijn geweest.

Vandaag hebben via een aardig slingerweggetje we de overige afstand naar San Francisco afgelegd, waarbij we ondertussen nog een aantal keer gestopt zijn om wat van de kust en de elephant seals te zien. Het was best wel apart om nu zelf het San Francisco waar we al een week hebben doorgebracht in te rijden.

We blijven drie nachtjes in SF waar we het wat rustig aan zullen doen.
Tot zover deze korte blog...

Jordy

lucy

Dus zelfs jij hebt je de stuipen op het lijf laten jagen...;-)
Het was dus nog erger dan het spookhuis? En Joerie, was hij zo nuchter als jij voor je vakantie beschreef?
Leuk om de foto's van Universal Studio's te zien!
Hoe bevalt je het rijden?
En is de kustweg van LA naar Frisco inderdaad zo mooi als er gezegd wordt?

Jordy

Het hele park was een beetje als dat spookhuis ja. De studio tour was ook veranderd, dan werd je op een gegeven moment afgezet in de buurt van het motel van psycho en mocht je over de set door een soort horrorbuurt lopen.

Ik heb gister de hele dag gereden en dat beviel prima. Het is inderdaad best mooi om zo langs de kust te rijden!

lucy

Leuk, dat je net met Halloween daar was.

Ik heb trouwens weer genoten van je verhaal en van al je foto's! En kijk weer uit naar het volgende verhaal en foto's.