jmolenaar.reismee.nl

Aan alles komt een eind...

Op het moment van schrijven is de studiereis alweer officieel afgelopen. Vanwege een meevallende koers en weinig tegenslagen was er nog wat geld over dus hebben we de dag in stijl afgesloten met loungen op een dakterras (incl zwembad!) en een luxe etentje. Vanaf morgen staan we er alleen voor!

De laatste twee dagen in San Francisco waren top, zeker het bedrijfsbezoek bij nVidia was erg goed. Het begon met een presentatie en vraag +antwoordsessie met de general manager van de welbekende GeForce productlijn. Daarna wist zelfs Bill Dally -nee, niemand van ons kende hem maar hij schijnt belangrijk te zijn - head of research al onze technische vragen te beantwoorden. Ook liet hij een feitje vallen waar achteraf nog een e-mail over verstuurd is: of we dat alsjeblieft niet online wilden zetten. Betere inside info kan je niet krijgen!

De vliegreis naar L.A. was snel voorbij, wat gedeeltelijk lag aan de korte reistijd (klein uurtje) en gedeeltelijk aan de on-board entertainment: elke stoel een eigen schermpje met chat, video, spelletjes en meer. Beter kan je een groep van 30 informatici niet bezig houden.

L.A. zelf valt een beetje tegen wat voor een groot deel door het weer komt, de zon is nog niet echt doorgebroken. Desalniettemin hebben we toch maar een duik in het zwembad gewaagd en wat gefrisbeed. We hebben dat ding toch niet voor niets van nVidia meegekregen. 's Zondags zijn we naar een basketballwedstrijd van de LA Lakers geweest die helaas verloren... Ze kwamen pas voor te staan toen Kobe Bryant er in gewisseld werd maar alles liep weer in de soep toen hij weer naar de bank gehaald werd. Het was dan ook eigenlijk maar een oefenwedstrijd.

Maandagochtend was het tijd om over de walk of fame te lopen. Het motel zit aan Hollywood boulevard en het is dan maar een half uurtje lopen. Behalve een hele zooi sterren met beroemde namen en zowaar nog meer giftshops met dure doch goedkope prullaria was hier niet zo veel te zien. Ook dit gevoel was misschien wel weer te wijten aan het druilerige weer.
's Middags zijn we naar The Third Floor geweest. Zij verzorgen previsualisatie voor films. Zoals een scene vroeger voorgespeeld werd met kartonnen poppetjes e.d. om het geheel precies uit te werken voor de echte acteurs erbij gehaald werden doet TTF dit middels computeranimaties. Ze hebben zo al aan een flink aantal grote films en games meegewerkt zoals Avatar, Star Wars III, Valkyrie en Star Craft II.
Die avond konden we eten bij de CEO van Xsens, een bedrijf waar we in Enschede al langs zijn geweest en ‘al grappend' zijn uitgenodigd. Maar belofte maakt schuld en zodoende hebben we daar een gezellig avondje gehad.

Vandaag zijn we bij Disney Imagineering geweest en als je ooit in een Disneyland park bent geweest dan heb je wel iets van hun gezien. Best mooi om door de werkplaats te lopen waar aan nieuwe attracties/experiences gewerkt wordt.

Morgen gaan we de auto's ophalen en begint de verlenging! Ik houd jullie op de hoogte,

Jordy

Arno

Als ik je verhalen lees denk ik dat ik ook maar weer ga studeren ;-)
Na al dat harde werken wens ik je nog veel plezier de laatste weken. Hoop ook de laaste weken nog wel iets te lezen / zien.
PS - tip voor MGM Grand / Bellaggio: nr 24!

Kees

Hey Jordy,

Elke keer weer leuk om te lezen wat jullie zoal beleven. Geniet ook van de leuke foto's die het beeld compleet maken.
Merk je (grote) verschillen tussen east and west coast in de US ?

Geniet nog van je vervolg in de US en ook ik hoop nog wat te lezen de komende dagen......

Have fun !!

Bertha

Hoi neef,

Nou het werken zit erop en nu echt vakantie. Geniet ervan en ik kijk uit naar mooie natuur plaatjes. Leuk dat je zoveel foto,s plaats!

lucy

Tsjonge, het gaat echt snel hè? Heel veel plezier de komende weken. En rij voorzichtig ( ben en blijf moeder hè...:-))
Blijf schrijven en vergeet de foto's niet. Pas op voor de beren.......