jmolenaar.reismee.nl

Van Seattle to San Francisco

't Is alweer een paar dagen geleden sinds mijn laatste blog. Ik ben ondertussen al weer twee steden verder: San Francisco! We zitten hier op een uurtje rijden van Sillicon Valley, hét gebied voor IT-ers. Het heeft toch wel wat om tijdens de busrit langs allemaal grote bedrijven als Intel, Cisco, Rambus, Sun Microsystems, McAfee (met daarvoor een gigantisch reclamebord voor de concurrent Symantec) en Adobe te rijden. Namen waarvan een aantal we toch bijna dagelijks mee te maken hebben. Voordat ik verder in ga op Frisco - een nickname die dodelijke blikken van de inwoners oplevert - vat ik eerst nog even de drie dagen Seattle samen.

We verbleven in het Moore hotel, gelegen naast het Moore theatre. Hier zijn we met een aantal donderdagavond nog naar een optreden van Australian Pink Floyd geweest. Dit is een goede coverband die -verrassing- allemaal nummers van Pink Floyd speelt. Voor de pauze zaten we op het tweede balkon wat wel erg ver weg was maar gelukkig waren er op het eerste balkon ook nog plaatsen vrij. Twee commissieleden konden hun ogen haast niet meer open houden en moesten daarom de klassiekers Money en Another brick in the wall helaas missen. Dit optreden was donderdagavond. Die ochtend hadden nog even tijd om een lading was weg te brengen en 's middags zijn we naar Valve Software geweest in het nabij gelegen Bellevue, de maker van een aantal van de bekendere games en het grootste digitale distributieplatform voor deze en andere games. Erg leuk om mee te krijgen hoe ze daar te werk gaan.

Vrijdagochtend was het tijd om naar Washington University te gaan (Seattle ligt in de staat Washington). Van deze instelling is het mijn verantwoordelijkheid een verslag te schrijven wat gebundeld gaat worden in het zogeheten micro onderzoek. We zijn hier bij een research groep geweest die werken aan een nieuw soort contact lens, één waarin ze een scherm en wat sensoren willen inbouwen. Ontzettend knap wat ze tot nu toe al voor elkaar hebben ook al zijn ze nog lang niet klaar! 's Middags gingen we op weg naar Microsoft in Redmond, net als Bellevue aan Seattle gelegen. Hier kregen we wat te zien over nieuwe en bestaande producten op gamegebied (XNA, Kinect voor de geïnteresseerden) maar deze werden op een beetje marketing-achtige manier gepresenteerd. Wat inhoudelijk wellicht interessanter was was een nieuwe visuele programmeertaal om -in eerste instantie - kleine kinderen geïnteresseerd te krijgen in programmeren en informatica.

Tot zover Seattle. Na een korte vlucht van ongeveer anderhalf uur en een beetje vertraging vanwege een defect licht op de landingsbaan stonden we alweer op SFO, het vliegveld van San Francisco. Vesten uit, zonnebrillen op! Afgelopen twee dagen is het zo'n 30 graden celcius geworden, het moge duidelijk zijn dat we in California zijn aangekomen. Tijdens de busrit naar het hotel keek ik eens goed om me heen en een lichte vlaag van herkenning ging door me heen: Dit is waar we drie jaar geleden ook langs reden! Afgelopen drie dagen in SF zijn weer vrij snel voorbij gegaan. We hebben wat gezien over Brain-Computer Interfaces, een handschoen die de beweging van je hand en vingers volgt en je virtuele objecten laat oppakken, een bedrijf wat zich richt op het visualisatiegedeelte van simulaties en de medical school van Stanford University waar ze allerlei simulaties toepassen voor het trainen van studenten.

In San Francisco is verder ook genoeg te zien. We hebben een blokje om gelopen door China town en Pier 39 van de fishermans wharf verkend waar ook zeeleeuwen liggen te zonnen. We hebben ook de night tour naar Alcatraz gemaakt. Als afsluiter van de eerste dag hier zijn we zelfs naar een American Football match geweest van de SF 49ers tegen de Philadelphia Eagles. Het spel zelf kan soms wat langdradig zijn maar wat een show wordt er omheen gegeven! De cheerleaders, het vuurwerk en marching bands maakten het geheel tot een waar spektakel.

Komende twee dagen zullen we nog een drietal bedrijven en een universiteit bezoeken. Ik ben bijzonder benieuwd naar morgenmiddag. Dan zijn we bij nVidia, toch wel de heerser op het gebied van grafische kaarten.
Zaterdag vertrekken we alweer naar L.A. Wat gaat de tijd toch snel!

Jordy.

Lucy

Weer heerlijk om weer wat van je te lezen. En natuurllijk alle foto's te zien.
Veel plezier in L.A. Ik zag dat je daar vandaag naar toe gaat. Tja, het gaat echt snel hè? Geniet ervan!!

Linda

man man wat een bliksem trip. Van oost naar west en dan nog zuid, jullie hebben wel de nodige kilometers gemaakt. Ik hoop dat je nog een beetje energie hebt om van de laatste 2 weken een mooie vakantie tijd te maken. Daar zijn jullie volgens mij wel aan toe!
Rij voorzichig, geniet van de de Big Sur en nog heeeeel veel plezier ! bedankt voor de veslagen zover, het s leuk om mee te reizen, tot blogs. groetjes van je tante.

moniek

gaaf hoor... zou er zo naar toe gaan....
erg leuk om alles te lezen.

ben benieuwd naar de komende verhalen over je road trip... ;)