jmolenaar.reismee.nl

Culture Shock

Na een dag of twee radiostilte dan toch weer een blog vanuit een starbucks in hartje New York.

Het doel van Pixel2010 is niet alleen het bezoeken van bedrijven maar ook het meemaken van een heuse cultureshock. In Boston konden we nog rustig wennen aan de Amerikaanse leefstijl maar na een ~4 uur lange treinreis eergisteren is het dan echt losgebarsten met New York! We hebben hotelletje grenzend aan Times Square. Op dit wereldberoemde plein is het werkelijk waar nooit donker...

Vandaag hebben we de see-it-all tour gehad waar we zo een beetje álle points of interest van Manhattan hebben gezien. Denk aan: Empire State building, de Rockefeller toren, central park (waar we later nog een uur of drie hebben rondgelopen, nog niet het halve park gezien), Wall Street, Broadway, Manhattan+Brooklyn bridge en een boottocht langs de kust en het vrijheidsbeeld.

De reiscommissie had gisteren voor ons ook nog een spectaculaire verassing in petto: We zijn op broadway naar de Lion King musical geweest! Wat een geweldige combinatie van goeie kostuums, decor, zang en een tikje nostalgie was dat! De beslissing om allemaal geheel in pak te gaan leverde nog vele enthousiaste reacties op van de locals toen we met dertig man door het centrum macheerden, heel apart!

Ik zal proberen wat foto's te uploaden die het New York gevoel vast leggen. Ik weet wel dat ik er veeeeels te veel heb gemaakt, je kijkt hier echt overal je ogen uit.
Morgen stappen we op de trein naar Washington D.C. Ik ben benieuwd!

Jordy

N.B.: Foto's komen nog. Moet nog wat goede uitzoeken en accu van de laptop is bijna leeg. Morgen op de trein gelukkig genoeg tijd voor het uitzoeken en waarschijnlijk internet in het motel dus ze zijn ASAP hier te vinden!

lucy

"I want to wake up in that city that doesn't sleep" al lang geleden bezongen door Frank Sinatra en zoals je nu meemaakt nog steeds waarheid.
Wat gaaf om een tour door New York te doen. En wat central park betreft.....wist je dat Simon en Garfunkel er ooit een gratis concert hebben gegeven waar meer dan 500.000 mensen bij waren? Het moet dus wel groot zijn. Maar als je dan ook 3 uur loopt en dan nog maar de helft hebt gezien....Maar vond je het een mooi park? Was er veel te beleven?
En ontzettend gaaf, dat je naar de Lion King bent geweest. Tja, als je dan toch in New York bent, moet je dat toch zeker meemaken! Leuke verassing van de commissie!!!
En nog even dit....zet die foto's er maar op hoor! Je hebt ruimte zat! En ik vind het heerlijk om je foto's te bekijken.

Linda

Helemaal te gek New York, super leuk om zo mee te lezen ! Fijn dat je zo enthousiast bent. Het spat van het verhaal af.
New York moet een super stad zijn, dat kan jij nu beamen.
Ga zo door en zeker met de foto's die geven een mooi beeld bij het verhaal. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Heel veel plezier, geniet er maar lekker van.